Bumbalee stelt het terugbetalen nog altijd uit
Drie weken verder zijn we nu nadat ik de strijd heb aangebonden met de oplichters van Bumbalee Premium SMS dienst. Een totaal waardeloze en overbodige SMS dienst welke absurde, onzinnige premium sms berichten stuurt waar niemand iets aan heeft. Oh ja, ze kosten € 1.50 per stuk en ze zijn niet beroerd er een massa per dag te sturen.
Het resultaat van mijn contact dat ik aan ging op 20-2-2014 was dat men de belofte deed terug te betalen. Vragend naar de concrete termijn gaf men te kennen binnen 21 werkdagen terug te betalen. Dat vind ik werkelijk een absurde termijn en commercieel bijzonder stompzinnig. Een bijzonder belangrijke les in online zaken doen is dat bij creditering / terugbetaling je dat nooit langer moet uitstellen dan nodig. Beter direct terug betalen dan over een week, laat staan pas na 21 werkdagen. De huidige consument, = internetgebruiker, heeft niet het geduld om lang te wachten en straft dat genadeloos af. Buiten het afstraffen, betaal je snel terug als online onderneming dan kun je erop rekenen dat de consument dit als een positief feit opslaat. Deze positieve ervaring neemt de consument mee en hoewel hij misschien niet tevreden was over de eerste ervaring of product is de kans bijzonder groot dat de consument bij je terug keert.
Bumbalee heeft met dat alles helemaal niets te maken. Het was al duidelijk dat Bumbalee totaal lak heeft aan de gebruiker vanwege de gehanteerde praktijken. Maar dat ze nu ook gewoon echt de maximale termijn gaan gebruiken die Bumbalee aangeeft voor terugbetaling verbaast mij niets. Zelf dacht ik 21 dagen gelezen te hebben en voor mij zou dat vandaag uiterlijk zijn, ik las het bericht opnieuw en las 21 werkdagen. Daar kon ik niet eens om glimlachen, het is een arrogantie die mij bijzonder ergert. Daarom heb ik Bumbalee de onderstaande e-mail gestuurd, ik wil het graag afronden. Afronden, dat zou Bumbalee ook moeten willen.
Van: André Kager
Verzonden: donderdag 13 maart 2014 15:11
Aan: ‘Bumbalee Customer Care’
Onderwerp: RE: +316xxxxx775 (LTK1221207229157X)
Geachte Bumbalee,
Op 20-2-2014 heb ik u gesommeerd binnen één week te zorgen voor terugbetaling op mijn rekening.
U was van mening dat u niet binnen een week kon zorgen voor de gepaste actie, administratieve afhandeling en terugbetaling. U gaf mij te kennen dat u daar welgeteld 21 dagen voor nodig heeft om zoiets te organiseren. Voor mij zijn de 21 dagen voorbij, voor u kennelijk nog altijd niet. Ik lees zojuist uw bericht terug en zie dat u niet alleen de enorme termijn van 21 dagen noemt maar zelfs van 21 werkdagen. Dat maakt de termijn voor mij nog absurder en mijn onbegrip nog groter, ik informeer u nog maar eens dat een dergelijke termijn echt belachelijk en onaanvaardbaar is. Tevens informeer ik u dat ik het nog altijd niet met uw termijn eens ben.
Ik krijg sterk de indruk dat u de situatie tot op het laatste moment wilt rekken. Ik vraag mij alleen af wat u daarmee wilt bereiken. Het kan niets positiefs zijn, een positieve houding is het in elk geval niet. Ik heb u eerder al het waardevolle advies gegeven om indien je iets terug moet betalen dit zo snel als mogelijk te doen, niet langer wachten dan nodig. Dat zorgt namelijk voor positieve feedback en ervaring. Dat is bijzonder belangrijk in de online wereld.
Ik verzoek u vriendelijk maar met klem om nu over te gaan tot restitutie zodat we de situatie kunnen afhandelen.
Met vriendelijke groet,
André Kager
Geef een Reactie