Nieuwe?! Definitie van GRATIS?! Owww
Eén van de redenen en voordelen om bij mij je domein naam te registreren of naar toe te verhuizen is dat je direct profiteert van Gratis extra Services. Gratis diensten die bij mij inbegrepen zijn in de domein registratie/verhuizing waarvoor je elders je kostbare euro’s voor moet betalen. Een voorbeeld is mijn Gratis E-mail service welke iedere klant vrijblijvend en kosteloos mag gebruiken.
Inderdaad een Gratis E-mail service. Dat betekent bij iedere domein registratie of verhuizing de beschikking over 2 eigen e-mail accounts voor dat domein. Zonder beperkingen, met uitgebreide mogelijkheden waaronder POP, IMAP en Webmail. Dus zonder verdere kosten of verplichtingen eenvoudig direct kunnen mailen met je eigen domeinnaam, gratis, dat is meerwaarde.
Velen zullen het als logisch ervaren dat aan een Gratis dienst geen rechten en/of plichten te ontlenen zijn en dat support beperkt is. Een gegeven paard ga je tenslotte niet in de bek kijken. En iets dat je gratis beschikbaar wordt gesteld ga je geen hoge of onredelijke eisen aan stellen. Het wekt dan ook mijn verbazing dat ik iemand ondanks meerdere malen aangeven dat iets gratis beschikbaar gesteld wordt en geen rechten of plichten te ontlenen zijn toch aanspraak meent te moeten maken op rechten, plichten en ondersteuning.
Dat is “Gratis opnieuw gedefinieerd”. Je gebruikt iets gratis en verwacht vervolgens volledige inzet en ondersteuning voor dingen die je zelf kunt doen, dan verbaas ik mijzelf. Heb je een dienst meer dan zes maanden gratis gebruikt, werkt het 2 uurtjes niet waardoor je een paar e-mails niet ontvangt of kunt versturen, dan is het direct allemaal rommel. Toch bijzonder wanneer je het daarvoor meer dan zes maanden zonder problemen of klachten kon gebruiken. Het feit daarbij dat mijn advies verschillende malen is geweest de Gratis oplossing niet op deze manier zakelijk in te zetten tegen dovemansoren helaas.
Neem Gmail van Google als voorbeeld, als dat er 2 uur op een jaar uit ligt is het toch ook niet gelijk rotzooi. Dan gaan we toch ook niet met zijn allen Google bellen zo van
“Hey Larry my e-mail is down and i can’t sent or receive e-mail. It is costing me a lot of money you fool!”.
Nee, dat doen we niet simpelweg omdat we weten en begrijpen dat het gratis is en daar respect voor hebben.
Hetzelfde geldt voor de door mij Gratis aangeboden e-mail service, een uitstekend werkende service die zonder meer door een ieder gebruikt kan worden naar volle tevredenheid. Functioneel, waardevol en erg uitgebreid. Bovenal betrouwbaar, stabiel en met een hoge uptime. Echter, zoals ik altijd adviseer vertrouw nooit op gratis oplossingen voor zakelijke toepassingen.
Dus voor zakelijk gebruik geen gratis oplossingen kiezen. Geen Gmail, geen google agenda, geen gratis e-mail service van mij. Waarom niet? De gekozen zakelijke toepassingen welke je dagelijks gebruikt zijn bedrijfskritisch. Doordat ze bedrijfskritisch zijn kun je het je simpelweg niet veroorloven inkomsten mis te lopen doordat een gratis service tijdelijk of geheel niet werkt. Kies voor zakelijk gebruik voor een deugdelijke betaalde oplossing zodat je aanspraak op rechten, plichten, garanties en ondersteuning kunt maken.
Geef een Reactie