Het effect van een post over nieuwsbrief afmelden na rondgang op social media
Leuk en niet gedacht dat ik zo snel resultaat zou hebben met mijn post over het afmelden voor de nieuwsbrief van de Consumentenbond. In mijn bericht schreef ik dat in tegenstelling tot wat de Consumentenbond eist van bedrijven en organisaties zij het nieuwsbrief inschrijvers zelf niet gemakkelijk maakt. Gisteren kreeg ik via Twitter een leuke reactie die verandering aankondigt.
Een oplettende medewerker van de Consumentenbond reageerde via Twitter op mijn bericht met de mededeling dat zij op dit moment aan het bekijken zijn hoe ze het technisch kunnen implementeren dat het e-mail adres voor uitschrijving vooraf ingevuld is. Een positief signaal, goed dat ze zelf ook inzien dat je het een inschrijver niet onnodig lastig moet maken als deze wilt uitschrijven. Leuk om te merken dat één simpel bericht zo snel resultaat heeft. Nu ben ik benieuwd wanneer ze dit dan ook daadwerkelijk toepassen.
Andere aanbevolen wijziging
De andere wijziging die ik aanbeveel zou ik ook zeker opnemen als ik de Consumentenbond was: een textuele uitschrijflink (afmeldlink) in de nieuwsbrief op de locatie waar mensen die verwachten.
Zo zie je maar dat Social Media wel degelijk effect kan hebben. Kortgeleden plaatste ik een positief bericht over Hollands Nieuwe, binnen no-time had ik een vriendelijk bedankje van Hollands Nieuwe voor het delen van mijn positieve ervaring. Gratis reclame schreef ik voor ze en dan is het leuk dat dat erkent wordt. Stukje over de Consumentenbond was daarentegen natuurlijk niet louter positief, meer nadelig van toon. Dat betekent dat je als organisatie daar iets mee kunt doen en van kunt leren, kennelijk willen ze dat. Positief.
Geef een Reactie