Toner bestellen bij UwCartridgeWinkel.nl nu maar hopen dat het goed gaat na fouten in bestelproces
Als dat maar goed gaat met de toner bestelling bij UwCartridgeWinkel.nl… Verschillende fouten in het bestelproces en een “blanco” succes pagina, weinig hoopvol. Toch maar even gebeld voor de zekerheid en de betaalde bestelling is wel ontvangen.
Een wel heel bijzonder bestelproces voor een webshop. Op zich heel duidelijk en overzichtelijk, maar als je kiest voor verzendwijze PostNL zoals ik deed wordt de order geblokkeerd. Met de foutmelding dat er een afleverdatum dient te worden ingevuld en de ingevoerde datum (geen) fout is. Het invoerveld voor de datum of een datumkiezer is helaas niet zichtbaar, is dat niet bijzonder? Ja vrij bijzonder me dunkt.
Het is mij toch gelukt om via een omweg een datum voor aflevering in te vullen, hoera. Volgende fout, zit het bestelproces me dwars met een foutmelding over mijn e-mailadres. Die zou al voorkomen, zogenaamd. Sure, ik heb nog nooit besteld bij UwCartridgeWinkel.nl maar mijn e-mailadres op mijn eigen domein komt al voor in het systeem. Ik dacht het niet Pipo. Dus dan maar een ander e-mail adres ingevuld en hoera! Ik krijg nu de betaalpagina voor IDEAL van de Rabobank te zien.
Betalen en afronden zou je denken? Altijd terugkeren naar de webshop na afronden IDEAL betaling om de betaling aan de webshop te bevestigen, zo werkt dat. Resultaat? Een blanco order succes pagina. Niets, geen melding, geen ordernummer of orderoverzicht, geen foutmelding, leeg. Best irritant, want wel betaald en bevestigd door terug te keren maar hoe weet ik nu dat de order daadwerkelijk goed is binnengekomen?
Ik krijg ook geen orderbevestiging in mijn e-mail dus toch maar even bellen voor de zekerheid, ik heb de toner morgen nodig namelijk. Snel krijg ik een vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Ik leg uit wat er allemaal mis gaat. Helaas begrijpt de mevrouw mij niet en neemt mij ook niet serieus. “Ik zie geen datum invoerveld”, zegt ze en “Wij krijgen de hele dag bestellingen binnen”. Tuurlijk zie je geen datum invoerveld, dat zie ik ook niet en mijn vrouw ook niet, omdat het niet zichtbaar is leg ik geduldig uit. “U heeft geen e-mail adres ingevoerd bij de betaalde order die in ons systeem ontvangen is”, zegt de klantenservice medewerkster mij. Nu bereikt mijn verbazing een toppunt. Eerst zegt het systeem van UwCartridgeWinkel.nl mij dat mijn e-mailadres andre@akager.nl al bekend is bij ze (kan niet) en dan voer ik een ander mailadres in en krijgen ze dat niet door. Het ziet er allemaal prima, gelikt uit maar het systeem functioneert gebrekkig.
Ik heb ook niet het idee dat gezien ik niet serieus wordt genomen ze er iets aan veranderen of oplossen. Mij om het even hoor, niet mijn bedrijf. Maar beste UwCartridgeWinkel.nl klantenservice, ik beschik over nogal wat E-commerce en Internet ervaring, je zou mijn tips beter serieus kunnen nemen en er je voordeel mee doen. Overigens moet je als bedrijf beginnen bij het serieus nemen van je klant, klantgerichtheid noemen we dat. Of je er nu wel iets mee doet of niet met wat de klant meldt, laat in elk geval duidelijk blijken dat je de klant waardeert en serieus neemt. Dan keert hij/zij terug. Een duidelijke gemiste kans om echte service te leveren.
Nu maar hopen dat de verdere afhandeling van de bestelling geen problemen meer oplevert dan kan ik misschien toch ook iets positiefs schrijven.
Update 30-03-2015
Lees ook mijn positieve artikel over de prima levering door UwCartridgeWinkel.nl
Geef een Reactie