Verbaas ik mij even over 30 euro verzendkosten van HollandsNieuwe… Ja, 30 euro bezorgkosten!
Ik mag toch hopen dat het op een misverstand berust. Ik kan mij anders geen enkele goede motivatie van Hollands Nieuwe die 30 euro bezorgkosten voor een telefoon aan huis rechtvaardigt. Om het even te duiden:30 Euro Bezorgkosten! Het staat er echt. Het is blijkbaar geen fout, hetzelfde bedrag komt bij diverse toestellen tevoorschijn. Zo, ook verbaasd?
- Bestelling komt binnen voor toestel.
- Logistiek medewerker krijgt pakbon en pakt toestel.
- Logistiek medewerker stopt toestel in doos.
- Doos wordt met verzendlabel gelabeld. Pakje verzendklaar.
- Pakket wordt aangeboden aan koeriersdienst zoals bijv. PostNL. Kosten +/- 5-6 euro.
- Pakket wordt bezorgd door bijv. PostNL aan huis.
Kosten van bezorgen pakket voor Hollands Nieuwe? Verzendkosten PostNL + wat logistieke kosten. Stel dat dit totaal 8 euro is dan is het verschil voor Hollands Nieuwe maar liefst 22 euro. Hoe valt dit naar de klant toe te rechtvaardigen?
Wat bij mij misschien wel maximale verbazing wekt is dat de Huawei P8 Lite inclusief bezorgkosten precies even duur is als bij het voordeligste aanbod op Tweakers.net 174 euro. Weg voordeel om het toestel via Hollands Nieuwe mijn provider te bestellen.
Wat is de reden voor deze extreme bezorgkosten?
Ik begrijp het niet. Iemand met gezond marketing verstand verzint dit niet. Dergelijke kosten zijn namelijk niet uit te leggen aan je klanten. Dan kun je nog zo’n prachtig voordelig toestelaanbod hebben maar wie accepteert er nu in vredesnaam 30 euro bezorgkosten.
Een marketing strateeg met enige kennis van e-commerce zou hebben begrepen dat je bij voorkeur geen bezorgkosten rekent.
Het meest aantrekkelijke model voor de klant is om de bezorgkosten in de verkoopprijs te integreren. Bij mensen met kennis van e-commerce is algemeen bekend dat dit model bij consumenten de voorkeur geniet en verkopen stimuleert. In Amerika wordt dit model al jarenlang op grote schaal toegepast en zijn er geen separate bezorgkosten meer bij producten in grote webshops. In Nederland wordt dit ook steeds meer gemeengoed, simpelweg omdat webshops die dit toepassen er succes mee hebben omdat de klant het wil. Toch wordt in Nederland ook nog vaak aparte verzendkosten berekend maar zo extreem bont als Hollands Nieuwe het maakt heb ik nog nooit gezien.Geen bezorgkosten oftewel 0 euro. Ook wel bekend als het Amerikaanse model.
Moraal van dit verhaal? Hollands Nieuwe een verklaring voor deze belachelijk hoge bezorgkosten is op zijn plaats.
hollandsnieuwe @hollandsnieuwe antwoordt via Twitter:
@andre_kager Hoi, bij een nieuw abonnement betaal je inderdaad 30 euro bezorgkosten. Bij een verlenging betaal je 20 euro bezorgkosten. ^SG
Mijn reacties via Twitter:
André Kager @andre_kager
@hollandsnieuwe het is geen nieuw abonnement het is geen verlenging als je het artikel leest Weet je waar over het gaat
André Kager @andre_kager
@hollandsnieuwe heb je moeite met lezen soms Ik schrijf dat het over kopen van een los toestel gaat 30 euro bezorgkosten voor een telefoon
hollandsnieuwe @hollandsnieuwe antwoordt via Twitter
@andre_kager Hi, als je via je persoonlijke mijnhollandsnieuwe pagina een los toestel koopt zijn de bezorgkosten inderdaad €30. ^CC
Mijn reacties via Twitter:
André Kager @andre_kager
@hollandsnieuwe leg mij uit hoe 30 euro bezorgkosten voor toestel realistisch zijn en ga door voor het koffiezetapparaat onbegrijpelijk m.i.
André Kager @andre_kager
@hollandsnieuwe Ja precies en daarom nu juist dit artikel omdat 30 euro bezorgkosten volslagen belachelijk zijn niet uit te leggen
hollandsnieuwe @hollandsnieuwe antwoordt via Twitter:
@andre_kager Hi, bij levering van een toestel zijn helaas bezorgkosten verbonden. ^SG
Mijn reactie via Twitter:
André Kager @andre_kager
@hollandsnieuwe hahaha Ja inderdaad 30 euro kom op zeg get Real. Maar goed Ik blijf niet discussiëren over zo’n onwaarschijnlijk bedrag
hollandsnieuwe @hollandsnieuwe antwoordt via Twitter
@andre_kager Hi, jammer dat je er zo over denkt aangezien de toestellen die wij leveren die toch wel onder de normale verkoopprijs zit.^RC
Mijn reactie via Twitter:
André Kager @andre_kager
@hollandsnieuwe Oh ja? Zie artikel, prijs op tweakers gisteren. ik betaal voor mijn verdriet nog geen 30 euro bezorgkosten voor een telefoon
Nou ja, het is wel duidelijk, het is gewoon de perfecte online marketingstrategie. Je gaat je bijna afvragen hoe het komt dat e-commerce bedrijven dit niet kopiëren… Waarom heeft alleen Hollands Nieuwe dit unieke concept van 30 euro bezorgkosten voor een telefoon. Ik herhaal, voor een telefoon. Ik heb een nog strakker voorstel:
Zet de prijs van je toestel op 1 euro in plaats van 144 en vraag 173 euro bezorgkosten. Dan heb je altijd de laagste toestelprijs Hollands Nieuwe.
Het kan natuurlijk niet, je kunt geen 30 euro bezorgkosten voor een telefoon rekenen, doe normaal. Ik wil gewoon een reële prijs zien voor het toestel en reële bezorgkosten, bijv. 166,50 toestel en 7,50 bezorgkosten. Beter nog bezorgkosten inclusief in de toestelprijs.
Ik heb mijn punt voldoende duidelijk gemaakt zo. Ik persoonlijk zal geen telefoon bestellen op deze manier al is hij 50 euro goedkoper. Zo lang er 30 euro bezorgkosten over heen komen betaal ik net zo lief meer.
“Ik persoonlijk zal geen telefoon bestellen op deze manier al is hij 50 euro goedkoper. Zo lang er 30 euro bezorgkosten over heen komen betaal ik net zo lief meer.”
Dat slaat echt helemaal nergens op. Lekker slim voor je eigen portemonnee…
Je hebt gelijk, het zou dom zijn elders zelfde toestel duurder te kopen indien dat daadwerkelijk van toepassing is. Maar dan ga je voorbij aan het feit dat 30 euro bezorgkosten waanzinnig, belachelijk en bijzonder hoog is. Voor die prijs kan men het persoonlijk komen afgeven met een bos bloemen er bij.