Tip: Medion notebook bij Aldi gekocht die DOA is (Dead On Arrival) terugbrengen en geld terug vragen.
Mijn advies: Breng het defecte Medion notebook dat je kocht bij Aldi (DOA) terug naar de winkel en vraag je geld terug. Dat zal Aldi honoreren. Advies terugbrengen notebook
Doordat je het notebook terugbrengt naar de winkel en je geld terug krijgt blijf je niet zitten met een niet werkend apparaat waarin je het vertrouwen verloren hebt en hoef je tevens geen lange reparatie af te wachten. Je kunt direct op zoek naar een vervangend exemplaar waarvoor je dan misschien wel iets duurder uit bent met dezelfde specificaties, maar dat neem je op de koop toe. Of je wacht op de volgende Medion notebook actie van Aldi in de hoop dat je dan meer geluk hebt.
Er zijn goede redenen waarom je niet zou moeten willen insturen voor reparatie door het Medion Service centrum. Allereerst moet je je afvragen of je het vertrouwen zult terug winnen dat beschaamd is doordat je Medion notebook direct defect was. Ben je echt bereid je nieuwe notebook een onzekere periode kwijt te zijn? Ik deed het wel omdat ik overtuigd was dat ik met de Aldi aanbieding van het Medion notebook een goede keuze gemaakt had. Ik stuurde het in voor reparatie en ontdekte al snel dat men dit soort termijnen voor afhandeling van reparatie hanteert, zelfs wanneer het DOA betreft:- Insturen naar service centrum Medion in Nuth
- Ontvangst door reparatie centrum Medion duurt maar liefst 8 dagen
- Reparatietermijn mag maximaal 15 werkdagen duren (zelfs DOA!)
- Retourneren vanaf reparatie centrum Medion naar service centrum Medion in Nuth. Ook weer 8 dagen?
- Retour zenden naar de klant
Als je dan ondanks deze berekening nog steeds zin hebt om je nieuw gekochte maar defecte Medion notebook terug te sturen voor reparatie ben je in elk geval een geduldig mens. Ik weet in elk geval met de informatie die ik nu heb dat ik een andere keuze gemaakt zou hebben. Ik had hem achteraf gezien liever teruggebracht naar de Aldi vestiging in Roosendaal aangezien ik daarvan nota bene ook de goedkeuring voor terug betaling ontvangen had. Helaas stelde ik vertrouwen in de jusite, snelle afhandeling door Medion en was ik toch tevreden met de voordelige aankoop. Dat het nieuwe notebook inmiddels al meer dan twee weken weg is en Medion desondanks beweert dat ze het pas een week in bezit heeft vind ik volkomen onaanvaardbaar.Inderdaad als je hebt meegerekend besef je nu dat als de maximale termijn gebruikt wordt door Medion je maar liefst 39 dagen moet wachten voor je nieuw bij Aldi aangeschafte Medion notebook terug is en voor het eerst gebruikt kan worden!
Geef een Reactie