Actueel
Nu Gelezen
Het leed dat Klomp Groepsvervoer heet – deel 3: Geregeld of niet?
0

Het leed dat Klomp Groepsvervoer heet – deel 3: Geregeld of niet?

door André Kager8 september 2014

Wie gebruik maakt van leerlingenvervoer in de gemeente Schagen geniet van de klantgerichtheid en laagwaardige dienstverlening van Klomp Groepsvervoer uit Ede. Helaas kent men het begrip klantgerichtheid kennelijk nog niet en service en dienstverlening zijn van een bedroevend niveau.

Inmiddels ruim 2,5 weken geleden heb ik een e-mail gestuurd aan Klomp Groepsvervoer met daarin het verzoek en een volstrekt logisch voorstel om de route voor het leerlingenvervoer voor Rosita anders in te delen. Tot op heden wacht ik nog altijd op wat voor inhoudelijke reactie dan ook vanuit Klomp Groepsvervoer. Het feit ten spijt dat ik het bericht inmiddels reeds drie keer heb doorgestuurd aan het aan ons als klant van Klomp Groepsvervoer verstrekte e-mail adres. Het enige bericht dat ik mocht ontvangen is een bericht met een excuus dat niet binnen de gewenste, via een automatische e-mail beantwoorder toegezegde, termijn van twee werkdagen gereageerd werd. Dat is uiteraard alles behalve een inhoudelijke reactie.

Bespaart Klomp Groepsvervoer wellicht op de kosten middels het niet verzenden van e-mail waardoor personeel tijd over houdt voor andere taken?

Ik vind het bijzonder merkwaardig, het wekt mijn irritatie dat ik nergens een antwoord op krijg. Geen informatie over wijzigingen, niets. Verbazen doet het me niet gezien eerdere ervaringen in het voorgaande jaar en de ervaringen die ik van andere ouders te horen krijg.

Zijn er nu wel positieve wijzigingen of niet?

Dat vragen wij ons als ouders die gebruik maken van leerlingenvervoer nu af. Via via heb ik een week geleden vernomen dat er een busje zou worden ingezet voor kinderen van de Kameleon Eureka onderwijs uit Julianadorp. Een kind had dat van de chauffeur vernomen en zo vernam ik het van de ouder daarvan. Vorige week vanaf maandag zou dat dan van start moeten zijn gegaan. Dat leek een mooie belofte, we hoorden het net voor het weekend dus positief nieuws om het weekend mee in te gaan.

Uiteindelijk wordt het dan natuurlijk maandag…
Maandagochtend beloofde de chauffeur dat onze dochter 20 minuten eerder thuis zou zijn. Een tijd die mijn wenkbrauwen reeds deed fronsen want als je eerst een 30 minuten staat te wachten, je die 30 minuten wachttijd over slaat dan boek je 30 minuten tijdswinst. Maandagmiddag en dinsdagmiddag stonden de kinderen weer gewoon doodgemoedereerd te wachten bij de Meerpaal in Julianadorp. Gewoon een half uur wachten zonder reden, omdat het kan. De kinderen waren minstens net zo laat thuis als voorheen dus wat de exacte verandering nu ook mocht omvatten, niets positiefs. Op dinsdagmiddag notabene stonden de kinderen voor totaal niets een half uur te wachten aangezien de planning verkeerd was doorgegeven en de chauffeur niet op de hoogte was dat er niet gewacht hoefde te worden. Ook op woensdag en vrijdag ging de rit langs de Meerpaal al waren de thuiskomst tijden een stuk acceptabeler.

Als ouders weten we van niets
Het kan zo gemakkelijk zijn met allemaal kinderen van één school, de Kameleon, maak je als vervoerder één busje vol. Extra busjes, chauffeurs en onnodig wachten zijn overbodig. Ik vraag mij af wat er zo ingewikkeld is dat op een adequate, zorgvuldige wijze te organiseren. Neem ik daarbij in gedachten dat de Gemeente Schagen notabene twee weken terug al een spoedopdracht gaf tot inzetten van één busje voor de kinderen van de Kameleon dan wordt het mij nog veel onduidelijker.

Ik hoop dat het voor de kinderen uiteindelijk toch nog snel goed komt zodat ze zo min mogelijk reistijd hebben en zeker geen onnodige wachttijd. Helaas kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit geen hoge prioriteit heeft bij Klomp Groepsvervoer.

Onbegrijpelijk dat er zo’n de-klantgerichte houding is
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat men zich blijkbaar niets van de klant aantrekt bij Klomp Groepsvervoer. Communiceren dat doen ze niet. Hierboven stel ik dat het misschien uit oog van kostenbeheersing is, een flauwe grap natuurlijk. Reageren op e-mail doet men gewoon helemaal niet. Het probleem met telefonische bereikbaarheid had ik vorig jaar al ervaren, de reden dat ik me voorgenomen had niet meer te proberen te bellen met Klomp Groepsvervoer. Bellen heb ik desondanks toch vandaag geprobeerd…na vijf minuten in de wachtstand heb ik het opgegeven. Ik e-mail wel, dat zorgt dan nog voor de minste ergernis en de laagste kosten in elk geval.

Wat is uw reactie?
Interessant
0%
Meh...
0%
Wat?
0%
Haat het
0%
Triest
100%
Proost!
0%
Cool!
0%
Agressie
0%
Lachen
0%
Koffietijd
0%
Gaap
0%
Over De Auteur
André Kager
E-Commerce, Online en Internet specialist sinds begin 2003. Ruim 10 jaar ervaring als dienstverlener aan Bedrijven en Consumenten van klein MKB tot Multinationals. Passie voor Wordpress, SEO, Hosting, Online en Internet, E-Commerce en E-mail Marketing. Diensten gemakkelijker maken is king.
Reacties

Geef een Reactie

achttien − acht =